fredag 6 november 2009

kyckling

igår färgade jag håret brunt, så himla skönt. har varken färgat eller tonat det på hur länge som helst och jag tror inte att det syns någon nämnvärd skillnad på bild, men jag hade så otroligt råttfärgat innan, med inslag av lite blont och allt möjligt. känns så skönt att ha en enda färg på håret utan att det skiftar. nytt och fräscht (och, fräscht är nog världens fulaste ord, hatar mig själv för att jag använder det så ofta).
känns som att alla är i london och härjar nu. nicolina, linnea och nu min far. drömde att han blev påkörd av en röd englandsbuss och blev förlamad från nacken och ner och låg som en grönsak, hoppas innerligt det inte var en sanndröm. kände mig helt illa till mods när jag vaknade, jag vill ha min pappa hel och ren.

snart ska jag ta mig ut i skitvädret och bege mig mot christoffer. fredagsmys blir kycklingmys, ni kan nog inte föreställa er hur god hans kycklinggryta är. nästintill så att jag dagdrömmer om den, den är så god att vi ska äta den på söndag med. fast här hemma och dessutom ska mamma få smaka på underverket. det är på tiden, så mycket som jag har pratat om den. nu börjar jag låta besatt också, fint.

förresten, sluta tjata om 2012. jag gör snart i brallan, på riktigt. är livrädd och försöker lugna mig med att man trodde att jorden skulle gå under 2000 också, och det gjorde den inte vad jag vet. men ändå, tyst. jag tänker åtminstone inte gå under.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar