måndag 30 november 2009

usch

det är märkligt att bara för att man har tjejvecka så känns allt, verkligen allt, så otroligt jobbigt och besvärligt och man gråter för ingenting och man blir arg för ingenting och gud, stackars christoffer. jag var ett åskmoln imorse och allt kändes bara såjävlajobbigt. kände mig stressad, ledsen, arg, fick ångest, välte ner allt på handfatet i badkaret, tappade livsglädjen. det är då självaste fan att man är tjej. så fort jag har fått de barn jag ska ha så opererar jag med glädje bort hela systemet. längtar redan.

men, anyway, jag blev rar igen när vi två och linda åkte och åt lite grekiskt. bjuden blev jag dessutom och nu sitter jag här mätt och belåten i världens mest mysiga gröna adidashood som inte är i min ägo, den är christoffers. men jag lånar. och idag (eller, igår?) fick jag mitt allra första kusinbarn - grattis till maria!

(och förresten, igårkväll erkände christoffer att det var mysigt med ljusslingan jag har satt upp i hans fönster. jag kände det lite som en personlig vinst. jag menar, att få en julhatare att erkänna att julpynt är mysigt. score!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar