onsdag 4 november 2009

shame is the name

stackars stackars stackars pojkvän har inte haft det lätt senaste dagarna. jag har exempelvis armbågat honom i ögat, jättesnällt. dock sov jag så det var inte meningen, inte någonstans. imorse höll han på att slå ihjäl sig över dammsugaren, himla gulligt tyckte jag men det tyckte nog inte hans tår. han lever och mår bra åtminstone och det gör även jag. lite mindre snöblandat regn och en vaccinationsspruta skulle jag inte tacka nej till, men annars så. life is good. vill så hemskt gärna ha ett jobb bara, en inkomst och jag vill bygga bo och jag vill kunna betala min lunch själv, middag själv, kläder själv och en hyra själv. en egen hyra. vet inte hur många gånger jag har skrivit att jag vill ha ett jobb i den här bloggen, det är ett återkommande ämne men jag vill så gärna. så hemskt gärna. imorgon ska vi ha kommit på tre arbetsplatser där vi vill söka praktikplats, jag har kommit på en. två till, och det står helt still. det är så mycket jag vill men som 1. min hälsa inte vill, 2. som man behöver utbildning till. har åtminstone kommit på några jobb till framtiden, om jag kanske får lust att plugga en vacker dag. det hoppas jag att jag får.

och, jag har skaffat spotify, vilket jag lovade mig själv att aldrig någonsin göra. varför vet jag inte, ibland får jag för mig saker. men morrissey har släppt ett nytt album, det vann över min envishet och jävlar vad bra det är. albumet alltså. han kan han, farbrorn. nu ska jag invänta min far som kommer med mat - glad tjej! matglad tjej åtminstone. senare ska jag krama på jullan aka det lilla knubblet, det blir nog väldigt fint.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar