torsdag 24 december 2009

GOD JUL

käre nån, man blir trött av julafton. men - släkt och god mat, presenter och kalle anka. mysigaste dagen på hela året trots att jag har varit onaturligt trött idag. men tack, tack, tack för alla presenter och allting. hoppas ni andra fått en lika bra och harmonisk jul som jag!

nu sitter jag mest och försöker hålla ögonen öppna, herrskapet sitter och röker loss i köket. rökarna i min släkt kan liksom inte förstå det där. gick nyss in och bredde mackor, alla dörrar var stängda och det bokstavligen stank rök i hela hemmet, så jag frågade något i stil med "kan ni inte öppna och sätta er vid dörren och röka istället?", cirka en meter ifrån där dom satt. det var tydligen väldigt känsligt, jävlar i min lilla låda vad arga dom blev. påstod att jag menade att dom inte fick röka över huvud taget och att lite röklukt har väl aldrig skadat. till exempel så tycker dom att det är fjanterier att min storasyster inte låter dom röka nära hennes dotter, ett halvår gammal, mjorå. och missförstå mig rätt, jag har ingenting emot att folk röker, jag är uppväxt med rökare i familjen. vill man dra in giftig rök i sina lungor så fine, gör det. men det MINSTA man kan göra är att ta hänsyn till dom som valt att inte göra det, det är det så många inte gör och det är det som är så fruktansvärt jobbigt. gah.

här kommer bilder:









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar