onsdag 16 december 2009

underbar dag

den här dagen behövde jag. har inte gjort någonting speciellt men det behövs inte alltid, åtminstone inte dagar som dessa. christoffer kom förbi och gud, gud vad jag behövde det. har varit så sjukt kärlekskrank och alldeles nere de senaste dagarna och idag har jag fått en liten dos. min dos, vår dos. sedan kom min syster och vi ses så sällan numera att det alltid är lika roligt när hon kommer förbi.

och mitt knä gör fortfarande ont, dock inte lika ont som igår. men det ömmar mer än imorse och för tillfället knatar jag på som en 90-åring med bajsblöja och ryggskott. väldigt vackert. förmodligen vågar jag inte åka till min kurs imorgon med risken för att halka (är så sjukt mycket snö här nu) och jag känner inte för att göra mig mer illa. isfläckar som ligger och lurar under snön är inte min grej. och jag börjar sakna det, kursen alltså. känns som ett tag sen nu. står ganska still med praktikletandet för tillfället, men min kursledare sa att det förmodligen är lättare att börja söka efter jul med tanke på hur många vikarier som är ute och härjar i alla butiker nu. får tro på henne. börjar bli en smula otålig bara.


min syster, en trollflicka

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar