måndag 21 december 2009

hej mitt vinterland

det har nog inte varit så här mycket snö på många år. vet inte hur mycket det är men många decimeter iallafall. kan inte påstå att jag gillar det. igår krockade en bil in i mina föräldrars bil på grund av halkan, far fick ont i nacken och mor fick ont i ryggen. vi är en pigg familj nu minsann. till råga på allt höll jag på att göra århundradets bananskal-vurpa i trappan utanför christoffers hus igår, det var så mycket snö att man inte ens kunde skymta var trappstegen var. lyckades klara mig, men jag hade nog landat mjukt åtminstone.

nu är jag trött. ska till kursen om ett par timmar och jag vill inteee ut i det här vädret. tänk om jag halkar och förfryser någonstans? tänk om ett snömonster kommer och tar mig? osv. dessutom fryser jag bara. känns lite deprimerande att man inte lär få känna på solens varma strålar förrän i mars någongång, som tidigast. och fy vad jag gnäller. nu ska jag gå och äta havregrynsgröt och det är iallafall någonting positivt för denna dagen!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar