onsdag 23 december 2009

jul och sånt

nyss försökte vi att koka julskinka, vilket vi aldrig har gjort förut. gick ju sådär. var bara halva som fick plats i grytan så förmodligen blev den bara halvkokt, bra där. allt blir alltid lite fel och kaos när vi försöker oss på att göra sådant vi aldrig har gjort förut, känner rätt ofta att jag medverkar i sunes jul/sommar eller så. puh.

det enda negativa med julen är att stackars christoffer får jobba och stå i som aldrig förr, ta hand om panikslagna kunder och komma hem hundra år senare än vanligt bara för att skitpendeln inte kan sköta sina tider så fort det faller en snöflinga. madeleinechristoffer-tid försummas och just nu kan jag knappt vänta till juldagen när allting återgår till det vanliga, lite åtminstone. dvs mys och gos och mys. nästa år hoppas jag att jag har en egen lägenhet att pynta.

och herregud vad min blogg har blivit tråkig. här bjuder jag på världens (åtminstone dagens...) bästa låt, att jag inte har upptäckt innan hur fantastiska dom är.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar