torsdag 18 november 2010

01 presentera dig själv


(ja, även jag har fallit för den här listan.)

jag heter madeleine och bor i solna utanför stockholm med min sambo christoffer och vår son frank. är tjugo år gammal, spenderar dagarna med att vara mammaledig och gosa med min son, byta blöjor, pyssla och se på nyhetsmorgon. är tokig i julen och hela december månad är den bästa tiden på hela året, varje år. är tatuerad lite här och där och tycker att bodyart är bland det roligaste (och smärtsammaste...) som finns. är ganska tystlåten och observant, om jag inte får ryck och pratar utan hejd. är väldigt sällan lagom när det kommer till att prata - det är allt eller inget, ungefär.

christoffer är min själsfrände och bästa vän. min stora kärlek och trygghet. vi blev tillsammans i augusti '09, och i februari '10 flyttade en liten rackare in i min mage. frank föddes i oktober '10 och är det bästa, det största och det vackraste som hänt oss. han är inte ens en månad gammal och ändå minns vi inte hur det var innan han var här. att vara gravid är det svåraste, mest påfrestande och det mest fantastiska jag har gått igenom. utan tvekan värt alla dagar man knappt kunde röra sig utan att kräkas, värt alla krämpor som hör till när man blir stor som en valross. det har varit så värt allting, kort och gott.

någongång för ett par år sedan råkade jag höra en låt av morrissey och har sedan dess varit besatt. i juni '09 såg jag farbrorn live och om jag hade en lista på mest fantastiska upplevelser så skulle den konserten finnas med där.

1 kommentar: