onsdag 10 november 2010

tjockbollen

idag har frank vägts (och kissat på vågen, duktigt!). jisses, vad den lilla herren tjockar på sig. när han föddes vägde han 3200g, gick ner till 2900g, och nu väger han 3750g. det är bra jobbat för att vara blott tjugoen dagar gammal. så det där med att vi har varit så oroliga över att han inte går upp som han ska eftersom han inte äter sin fulla dos (dock äter han oftare) behövde vi alltså inte oroa oss över. tjock och go.

igår lämnade vi bort frank under ett par timmar för första gången också. och lämna bort = hans gammelmormor kom hit och barnvaktade. jag och christoffer åkte till solna centrum i världens snöstorm, jag fick min milkshake som jag längtat så mycket efter, handlade mössa och vantar för att inte frysa ihjäl på hemvägen och sen slutade det med att vi nästan sprang igenom hela hemköp för att vi saknade vår skrutt så mycket. en och en halv timme utan frank är nästan en och en halv timme för länge. även om det var otroligt skönt att bara få komma ut, såklart, lite luft i lungorna. det händer inte särskillt ofta nu när kroppen mår som den gör. jag tar vara på stunderna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar