tisdag 2 november 2010

swedish milkmaid

dagens glädje: jag har ingen mjölk kvar! gud, om jag någonsin får fler barn ska jag ALDRIG ge mig på det där med amning igen. vilket slöseri med tid och smärta och blod. så, jag klarade mig alltså från mjölkstockning och nu kan mina tuttar få läka ifred. frank är så nöjd ändå, han är en matglad herre kan jag lova. får han inte mat direkt hungern slår till så skriker han så att grannarna måste tro att jag mördar honom. jag känner mig lite som världens sämsta mamma och/eller som en barnmisshandlare när han skriker på det viset, slutar alltid med att jag står och kallsvettas i köket och svär högt åt att mjölken inte vill svalna tillräckligt fort och ja, det liknas lite vid en cirkus här hemma. tack och lov är han världens finaste resten av dygnet, det väger upp hans lätt ocharmiga betéende när han är hungrig. (och mat = ungefär hundra bajsblöjor idag. jag börjar bli bra på detta.)

2 kommentarer:

  1. Hej!
    Kan rekommendera dig att köpa en flaskvärmare (www.pappaprylar.se). Jag har även i min blogg skrivit ett inlägg om den vi köpte för jag ammar inte heller. Du får rätt temperatur på bara någon minut, och det underlättar både för dig och lilla Frank :)

    Hälsningar
    Omaniahope (familjeliv)

    SvaraRadera
  2. Frank är verkligen en vacker pojke :)

    SvaraRadera