lördag 16 april 2011

du ska inte tro det bli sommar ifall inte nån sätter fart

om det finns högre makter så kan dessa makter inte gilla mig så där jättemycket. när jag väl får chansen att komma utanför dörren och njuta av solen så ska jag naturligtvis bli sjuk. men det struntar jag i, helt och hållet, och tar vara på alla syremolekyler jag kan få. christoffer och frank var ute på äventyr i förmiddags, men sen gick vi och familjen palmroos/wiberg ut på promenad och åt på uteservering för första gången för i år. det var lite kallt, och mycket svårt att äta stark thaimat med forsande snor som inte visste några gränser, men gott var det för det. vackra människor, sol och d-vitamin. det behövs onekligen inte mycket för att jag ska känna att en dag är komplett längre. att få komma ut med min älskade son, fästman och vänner är livskvalité när det är som bäst.

jag var helt slut när vi kom hem och förmodligen har jag en skvätt feber nu, det snurrar och har sig. det tänker jag sova bort, så det så. lördagsmys med brownies och vaniljglass och nu kommer jag somna så himla gott. natti.


1 kommentar:

  1. Jag blev så medtagen efter förlossningen att jag inte har orkat med någonting, men nu i helgen har vi tagit ett par små, korta promenader med barnvagnen och jag kände verkligen att solen gjorde susen! Sedan var jag helt slut efteråt, men det var det värt.

    Elly vägde 3200g och var 49 cm lång när hon föddes. Nalledräkten är i storlek 56, så den är rätt stor än så länge.

    SvaraRadera