måndag 11 april 2011

och ännu en ny vecka

söndagen blev inte riktigt som planerat, men det blev himla bra ändå. det blev ingen spelkväll som vi hade tänkt oss, men christoffers bror patrick kom hit och fikade och babblade bort ett par timmar istället. får hoppas på spelkväll med linda&daniel&molly den här veckan, följt av middag hemma hos mamma och pappa och kanske besök av sandra, jesper och vide! jag hoppas! saknar dom tre små liven så att jag blir galen. det är på tiden nu, snart tre månader sen senast. (går verkligen tiden så fort?)

annars har jag varit väldigt orolig senaste dagarna och klumpen ligger som en tung sten i magen och vill inte försvinna. kan inte slappna av. min farmor svävar mellan liv och död (hål i magsäcken, kollapsad njure och kraftig blodförgiftning) och det känns förstås inte bra någonstans, även om hon är gammal och har fått ett långt och friskt liv fram till nu. jag tänker mest på hur det blir med stackars farfar, ifall det här skulle gå illa. tänk att bli ensam kvar efter närmare sextio år tillsammans...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar