fredag 29 april 2011

sunshine

efter helvetesnatten har frank haft helt vanliga nätter igen. inget krångel vid läggdags och sen är han död i tolv timmar framåt. kan verkligen inte ens gissa vad det var som var på tok, hade det varit tänderna borde det väl hålla i sig ett tag till? om du ändå kunde berätta vad som var fel lilla vän, då skulle jag inte behöva gå och grubbla. oh well, jag är glad att vi är på banan igen och att det inte var någonting långvarigt. främst för franks skull som inte ska behöva ha ont i flera dagar. det tycker iallafall inte mitt mammahjärta.

just nu lyser solen så starkt att jag knappt ser vad jag skriver. hoppas innerligt det är lika fint väder imorgonkväll när vi ska iväg och kolla på elden. det blir bara vi och marie (och kanske linda och daniel?) och varmkorven förstås. jag är egentligen lite rädd för eld, speciellt alla gnistor som far runt, men jag ska nog komma levande därifrån. har ju faktiskt inte sett en valborgseld på flera år.
när jag var liten var jag och linnea alltid nere på hässelby ip och åt sockervadd och åkte karusell, slösade pengar på lotter utan att någonsin vinna. men det är minnen ändå.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar