fredag 8 april 2011

indian food

vi har haft en fantastisk fredag (bortsett från franks racerbajsande som beror på tand nummer två såg vi idag, my gods!) måste jag säga. vi hade besök av linda och molly - med en frank som körde falsettoner och en molly som körde mer på basen, mycket vackert! sedan kom franks farmor, min svärmor, christoffers mamma, den heliga marie och passade frank i ett par timmar medan jag och christoffer gick ut i fina vårvädret till indiska krogen och åt en alldeles för god middag. kyckling curry, ris, nan-bröd och fanta. världens finaste sällskap. på hemvägen hade våren försvunnit och jag fick hagel i ögonen och christoffer sprang runt och skulle fotografera tulpaner mitt i eländet. ibland undrar jag vad människor tänker om oss, när vi vinglar runt och skrattar åt saker bara vi förstår oss på. fast det spelar ju ingen roll, egentligen, vad andra tänker, när vi har så roligt. även om vi nog kan uppfattas som smått berusade. det är vi inte.

sen köpte vi otroligt nyttiga och näringsrika livsmedel, nämligen; en coca cola, en chokladkaka, två tablettaskar och en varsin glass. aldrig har jag kännt mig så stolt över att se varorna rulla fram på bandet. och ja, man vill tänka att kassörer och kassörskor inte tänker på vad folk köper, men det gör dom. åtminstone gjorde jag det när jag satt i kassa. vegeterianer köpte upp halva frukt- och grönsaksavdelningen, pensionärerna stod för kaffelängderna och kakorna. vad fint att jag drar alla över en och samma kam.

ikväll får vi se hur det blir med sömnen. stackars skrutt verkar ha ont.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar