fredag 15 april 2011

matprat

sitter och försöker knåpa ihop ett matschema till frank. det hjälper till att hålla koll så man ser att han får i sig allt. känner att vi börjar få in rutiner nu också; frukost x2, lunch, mellis och middag. förut var det väldigt svårt att få in tid för mellis och middagen, eftersom han inte var hungrig efter 15:00 och ibland somnade för natten vid 17:00. nu kräver han ett mål till om dagen, och det underlättar ungefär allting. nu har vi koll på läget och jag känner mig mer än peppad på att börja göra egen, nyttig barnmat. hittills har han älskat allt vi har gett honom, så det vore väl för illa om han skulla dissa min mat... men det skulle inte heller förvåna mig. nu ska vi bara införskaffa en mixer.

och nu längtar jag till helgen så himla mycket. kanske blir det spelkväll hos linda&daniel&molly imorgon, och på söndag kommer fina madeleine hit. vi ska hänga med frank och sedan gå och äta indiskt med christoffer och frank. jag har blivit besatt av deras nan-bröd (hette det så?) och det roliga är att jag tyckte dom var för himla äckliga när jag var gravid. ingenting är visst normalt eller på rätt plats när man är på tjocken.

appropå gravid har jag fått hemska foglossnings-smärtor från ingenstans den senaste veckan. jag vet inte vad dom kommer ifrån och jag gillar det inte. det hugger till i höften/ljumsken/skinkan när jag rör mig i vissa vinklar och ibland kan jag knappt röra mig alls, igår fick exempelvis christoffer hjälpa mig att vända mig i sängen. han fick försiktigt flytta en kroppsdel i taget innan jag låg bekvämt, smått invalidiserad. nog för att jag inte brukar gnälla så värst mycket av lite smärta, men det här är fan inte skönt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar