måndag 25 april 2011

ulriksdals slott och sommarvärme

vilka härliga dagar det har varit. nästan sommar ju. förutom att min kropp blir som en död geléklump i värmen utan en enda kroppsdel som vill fungera som vanligt så har det varit underbart, jag vägrar att klaga. är så glad för varenda lilla d-vitamin som solen kan ge mig. lyckades dock med konststycket att enbart bränna ena sidan av ansiktet, fråga mig inte hur, och jag kan väl inte påstå att det är så där jättefint. men det lär bli en hel del utevistelser i sommar när christoffer är hemma, så jag får ta och bättra på eländet då. hoppas på en massor av kul med linda&daniel&molly, sandra&jesper&vide och kanske veronica&micke&julia eller susanne, och madeleine förstås. grill- och varma sommarkvällar. en liten tripp till kristianstad med hotellboende (längtar redan efter hotellfrukosten!) och kattvakt i en vecka, för tredje året i rad. första året var vi nykära och satt uppe och åt gorbys mitt i natten, förra året låg frank i magen och gottade till sig och det här året är han här med oss.

påskhelgen rundades av med besök från finland, nämligen christoffers pappa med fru och barn. vi hade picnic nere vid ulriksdals slott och det var hur mysigt som helst, trots det lilla missödet med min hud och solen + en kropp som var svagare än jag vet inte vad. men gud vad det är fint där, tillochmed fåren, trots min rädsla. det var första gången för frank som han träffade sina farbröder och sin faster också, så det var ju verkligen på tiden. synd att det är så mycket vatten emellan länderna så att det inte kan ske oftare. får se om åtminstone christoffer och frank kanske tar en liten tripp dit i sommar, skulle iallafallvara roligt för frank att åka med båt och hänga med den delen av släkten. och här kommer ett gäng bilder från dagen istället, för nu är jag alldeles för trött för det här.
















1 kommentar:

  1. Åh, jag hoppas verkligen på en sommar liknande den som var förra året, fast ännu bättre. Sol, värme, jordgubbar och Madeleine&Christoffer&Frank-träffar. Och inga stora gravidmagar som är ivägen. :)

    SvaraRadera