lördag 23 april 2011

happy easter

igår var det påskfirande nummer ett hemma hos marie och jocke. imorgon är det dags för omgång nummer två, hemma hos mina föräldrar. det var jättemysigt, som alltid, och även om jag inte är så där jätteförtjust i påskmat (eller julmat heller för den delen) så åt jag mig mätt på rostbiff och bröd. så tack ändå marie för att du lagat mat och slavat i köket hela dagen lång! senare på kvällen när vi var hemkomna från kalaset så var det helt fantastiskt väder, riktigt sommarkvällsvarmt/kallt och jag och christoffer satt nere på gården och njöt med godis och läsk medan frank sov gott i vagnen.

och idag är det visst påskafton, men det känns inte riktigt. christoffer jobbar, och jag har visserligen ätit godis (och frank har fått nöja sig med majskrokar) men någon mer påskfeeling än så har inte bosatt sig i mig. men det är okej, påsk är en konstig högtid. kanske blir roligare om några år när frank är stor nog att han vet vad godis är för något. själv äter jag något onyttigt nästan varje dag, påsk all year long med andra ord.

GLAD PÅSK!




























Inga kommentarer:

Skicka en kommentar