måndag 18 april 2011

host och host

hade en underbar dag i solen igår, tilsammans med min finaste madeleine. gud vad hon är bra. vi gick till indiska krogen och åt mat (med den mycket märkliga kyparen som alltid vill föreslå andra, dyrare maträtter än det man bestämt sig för) och gick sedan en lång omväg hem, runt råstasjön, smått döende i matkoma.
tack kära du för en fin dag! Y

och idag blir det en väldigt lugn dag för frank som är så in i norden förkyld. medan jag har blivit så gott som frisk från skiten nu så blir frank alltmer hostig, det var inte helt lätt att få i honom mat när han inte ville svälja. ingen feber åtminstone, men han har inte gjort mycket annat än att sova idag. har nu sovit förbi sitt mellanmål, så han är nog inte helt kry. kanske är bra att han sover ut ändå, christoffer berättade att han inte sovit så där jättebra inatt (och vilken fantastisk mor jag är som inte vaknar när mitt barn är ledsen, men min egen mor brukar säga att jag förmodligen inte skulle vakna om hästar klampade in i rummet heller) för att näsan har varit så täppt. vi kämpar på med näsdroppar sålänge. stackars liten, jag lider med honom. jag är själv livrädd för att hälla i saker i min näsa.

imorse var han på 6-månaderskontroll på bvc iallafall och allt var som det skulle med den lilla rackaren. nu är han hela 8100g tung och 69cm lång. det har planat ur rejält nu, men tur är väl det. man kan inte gå upp 1kg i månaden för resten av livet, hur gärna man än vill. och utslagen han har kunde läkaren konstatera enbart är vanligt torrexem, så nu kan jag slappna av där också. i mitt huvud hade han hudcancer, så jag är lättad.


1 kommentar:

  1. :) Vi kallar Charlie "mini-farbrorn" här hemma just för att han ser äldre ut än vad en bebis ska göra i hans ålder, så det ligger nog något i det du säger, hehe.

    SvaraRadera