torsdag 3 februari 2011

and i don't want to live this life

stackars frank har sovit precis hela dagen idag, bortsett från en matpaus. det blev visst lite mycket att hänga med både farmor och gammelmormor igår, dom körde visst slut på honom. det enda jobbiga när han sover så här mycket är att han av någon anledning bara vill göra det ovanpå mig, vilket han aldrig har behov av när både jag och christoffer är hemma. och ja, det är fantastiskt mysigt men jag kommer liksom ingenstans.

jag laddade för detta redan igår och skaffade mig ett bibliotekskort. det kanske var på tiden. lånade 'and i don't want to live this life' (eller 'inte som andra döttrar' som den svenska titeln heter.) det spelar ingen roll att jag redan har läst den hundra gånger, den är så otroligt gripande och jag grinar såklart varje gång. den enda boken någonsin som fått mig att överhuvudtaget få en klump i magen. rekommenderas varmt.

så det är vad jag har gjort idag. legat i sängen med en 6,5kg klump sovandes på mig och läst tills jag började se suddigt. nu ska jag försöka hinna få i mig någonting att äta medan frank ändå sover för sig själv. wish me luck.

2 kommentarer:

  1. Åh, den boken är så bra!
    har dock inte läst den sedan gymnasiet, så det kanske är dags att läsa om den.

    SvaraRadera
  2. Har du sett filmen Sid & Nancy? gör det annars, jag ska definitivt läsa boken, vilket jag tänkt göra ett bra tag...

    SvaraRadera