söndag 20 februari 2011

four months

idag fyller frank fyra månader. det är läskigt vad tiden går fort. för exakt fyra månader sedan hade jag nog nyss vaknat från narkosen, sluddrade att jag ville se mitt barn och att jag minsann inte ville ha några slangar i näsan. jag tror inte dom lyssnade så nämnvärt mycket på mig, crazy woman. frank låg uppe på bb och snuttade på christoffers finger, sen bet han sönder mina bröst. men gud vad jag älskar honom ändå. glömt och förlåtet.

det har hänt mycket i hans utveckling senaste tiden. han har kunnat rulla ett tag, men alltid med en paus och en rullning har nog tagit 2-5minuter. igår rullade han runt på golvet som om han aldrig hade gjort någonting annat. han greppar saker, har upptäckt sina fötter och är på god väg att börja sitta själv. frank är som han är och vill alltid så mycket mer än han faktiskt kan. han är brås på oss med andra ord, med envisgenen x2.

och idag är alltså dagen han får börja med smakportioner också, men vi väntar nog med det. känner inte att det är någon brådska. jag vill förstå hur allt fungerar först innan jag ger mig in i matträsket. lite klokare har jag blivit, men det är så mycket man ska hålla reda på. imorgon ska vi till bvc och hoppas på att få mer information där.




älskar den här nedersta bilden - jag gjorde roliga ljud så att han skulle titta in i kameran. det gick sådär, kolla in skräcken i blicken på honom... väldigt skeptisk. men för första gången kan faktiskt JAG se att han är av min avkomma, han är ju en kopia av christoffer annars, men här kan jag se mig själv väldigt mycket. det var väl på tiden ändå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar