torsdag 17 februari 2011

hjärtslag

igårkväll/igårnatt när vi skulle sova, skedandes som alltid, sluddrade jag fram i nattmössan till christoffer att han skulle flytta fram mina underben med hans ben. varför jag inte gjorde det själv vet jag inte, jag är inte så logisk alla gånger.

jag: kan du flytta fram mina underben med dina ben?
varpå christoffer börjar knöla mot mina lår med sina knän...

jag: underbenen. underbenen... underbenen. underbenen, underbenen!

måhända att nästan allting som vi skrattar åt (ibland så mycket att vi nästan slutar andas) är väldigt internt, men jag lovar att när jag tittar tillbaka till det här inlägget om ett år eller två kommer jag förmodligen fnissa ihjäl mig. det är därför jag är så glad att jag faktiskt skriver upp sånt. kanske är det också därför jag skriver en till synes lite tråkig blogg om mitt inte så händelserika liv, för att jag aldrig vill glömma.

-

jag har varit konstigt hormonell senaste dagarna också. häromdagen när frank låg på lekmattan och sprattlade satt jag brevid och bara tittade på mitt älskade, underbara barn med tårar som inte ville sluta rinna. precis som när vi låg på bb. jag kunde ligga i timmar och bara titta på det lilla knytet i baljan brevid mig medan tårarna liksom inte visste några gränser alls. senaste dagarna har jag sköljts över av en sån enorm och villkorslös kärlek och jag har svårt att förstå, eller att greppa, att han är min son. bara min. mitt älskade, älskade, älskade barn. att det var just han som växte i min kropp under nio månader, det är för stort för att förstå. från en liten cellklump till en hel individ med ett dunkande hjärta och två små jätteögon. jag bar på dubbla hjärtslag i nio månader. någonting finare än det finns nog inte.

2 kommentarer:

  1. Men vad synd att du tycker att det är fult, för jag tycker nämligen det är jättesnyggt! Du kanske kommer att tycka det blir snyggare och snyggare om du börjar att titta dig i spegeln varje dag och säga "åh, vilken fin glugg jag har!". :-) Hoppas du ändrar dig, för jag tycker det är jättefint och unikt! :-)

    SvaraRadera
  2. Undrar om det är något som hör till vid 4 månader, för jag har varit precis likadan några dagar. Sitter och sjunger för V på golvet och tårarna bara börjar rinna för hon är så vacker, så underbar och kärleken är verkligen ofattbart stor!

    SvaraRadera