onsdag 2 februari 2011

ett och ett halvt år

igår firade jag och christoffer ett och ett halvt år. det låter inte som någonting, och egentligen är det inte mycket för världen, men vad vi har hunnit med mycket ändå, på så kort tid. det är lite svindlande när jag tänker på att det fanns en tid för inte alls så längesen där jag varken hade christoffer eller frank i mitt liv. det är svårt att ens tänka på.

nåväl, vi firade det med glass och chokladpinnar i sängen.
det behöver inte vara så mycket mer komplicerat än så.

-

det handlar om att växa ihop
tills man inte kan skilja på höger eller vänster arm
tills hjärtat inte bara har hittat en rumskamrat
utan även en livskamrat
som transplantation
fast utan att det gäller liv eller död
fast det vet du ändå att det gäller
för utan honom skulle du inte kunna ta ett enda andetag till


det handlar om att se hela världen i hans ögon
att kunna se dig själv om tio, tjugo år
se dig bli vuxen med honom vid din sida
att kunna se hela livet passera i revy
med honom som din livskamrat

det handlar inte om ålder
det handlar inte om vid vilken tidpunkt du hittar honom
utan det handlar bara om att hitta honom
sexton år
fyrtiotre år
det bara kommer när du minst anar det
en intensiv romans
blir
(vad du känner)
en livslång kärlek


-

tack för att du finns.
och tack för att du är den bästa pappan ett barn kan ha.

2 kommentarer:

  1. åh, grattis finaste ni! jag blir alldeles lycklig av att läsa sånt här fint.

    SvaraRadera