måndag 14 februari 2011

fortfarande sjukstuga

tårna mår bra igen, men inte vad-det-nu-är-jag-har. kände mig helt misshandlad när jag vaknade imorse. snorar, hostar och mår illa emellanåt. det är nog enda gångerna jag skulle vilja säga upp mig själv som mamma. när jag är sjuk och har noll ork whatsoever. christoffer stannade hemma från jobbet igår och det var guld värt. idag försökte jag desperat söva frank när jag märkte att han var jättetrött, genom att sjunga med en kraxig stämma samtidigt som snoret och ögonen rann likt en tsunamiflod. inte undra på att han inte somnade nej, äckliga mamma. (igår när frank var dödstrött men vägrade att somna provande christoffer nämligen att sjunga något operaliknande oväsen så att hela väggarna vibrerade, och grisen somnade på fem sekunder ungefär. haha! jag höll på att skratta ihjäl mig. hur vackert det än må ha varit så kommer jag inte upp i sånna höga toner, vanlig samtalston är svårt nog för mig. mer än det så spricker min röst.)

så hur som helst, jag la honom i vagnen och började vandra runt och han somnade som en liten ängel nästan på direkten. tack för det, käre gode barn. jag orkar verkligen inte ta någon strid idag.

1 kommentar:

  1. Jag har fått berättat för mig att det förr (kanske under 50-60-talen) fanns tanter som kom hem till sjuka mammor och hjälpte dem med hushåll och barn, som någon slags allmän service. Det tycker jag borde införas igen!

    SvaraRadera