måndag 9 augusti 2010

-

har spenderat förmiddagen med någonting som känns väldigt underligt. har vikt och sorterat alla bebiskläder och det känns så himla overkligt att göra sådant, så mycket mer påtagligt att vi snart har någonting som ska få plats i dom små klädtrasorna. det spelar ingen roll att man känner rörelser hela tiden, det går inte att förstå ändå. jag kommer nog inte förstå att jag ska bli mamma förrän han väl är ute. det är för stort. för svårt att greppa.

och nu har min gosse börjat sträcka på sig, som aldrig förr. magen ändrar form och man kan riktigt trycka tillbaka. hoppas mest att det är hans armar eller ben jag trycker på och inte hans huvud. evil mama. men det är mysigt, även när han rör runt och voltar och gör kullerbyttor så det känns som hela sängen skakar.



annars spenderar jag de flesta kvällar så här. lidande och döende i halsbränna. och alltid, alltid sätter det igång när man ska slappna av och sova. häromnatten brände det så mycket i magen och halsen att jag var tvungen att kräkas. ja, vem har sagt att det är en dans på rosor att vara gravid. men man blir van vid äckliga åkommor och besvär åtminstone. att kräkas, vilket jag tyckte var rätt obehagligt förr, har blivit lite av en walk in the park numera. som att kissa när man är kissnödig ungefär.

4 kommentarer:

  1. Fick du kläderna som pappa tog med från mig? Till dig alltså,inte bebiskläder.

    SvaraRadera
  2. finfint!ett gäng koftor var väl bra,jackvägrare som du är? : ) puss

    SvaraRadera
  3. helt toppen! tack syster! pusspusspuss.

    SvaraRadera