torsdag 26 augusti 2010

-

det står att nästa vecka ska vara höjden av rörlighet i magen, sen blir det trångt och bebisen börjar sova mer. jag undrar lite hur det är möjligt. alltså, att det kan buffas mer än vad det redan gör nu. han har åtminstone inte fixerat sig ännu, han är liksom överallt hela tiden. ibland slår han volter så jag tappar andan. igår fick christoffer tillochmed tag i en kroppsdel, förmodligen huvudet eller stjärten. stackars liten.

jag kommer sakna det här sen. det är nog det enda jag kommer sakna med att vara gravid. finns ingenting så underbart som att känna det lilla livet rulla runt där inne. dock har jag inte kännt några sparkar vid revbenen än, det är jag glad över. speciellt när jag läser "det kan kännas lite obehagligt, speciellt om bebisen fastnar med en fot mellan revbenen" (!) men fy. det låter ju jätteont och helt hemskt. både för mig och bebisen. hoppas vi skonas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar