onsdag 18 augusti 2010

-

fick nyss en chock när jag såg mig själv i spegeln. jävlar, vad jag ser sliten ut. likblek med mörka ringar under ögonen. det här med att orka fixa till sig la jag på hyllan i mars ungefär, man har liksom ingen energi till sådant. häromdagen utbrast christoffer till exempel "men vad fin du är, har du borstat håret?". jajemen, jag tog tag i skiten och släppte faktiskt ut knuten på huvudet och borstade igenom dreadsen som uppstått. årets händelse, i must say.

idag träffade vi min neurologläkare. vilken härlig kvinna det är. hon kom med lugnande ord som att hon känner kvinnor utan varken armar eller ben som klarar föräldrarrollen galant. då kände jag att det är lite befängt att jag ens oroar mig. fast sen fick jag några kängor och lite skäll över att jag är så envis också. eller skäll och skäll, hon sa att det är bra att vara envis och att man vill klara allting på egen hand så långt man bara kan men i mitt fall kan det nästan leda till att jag blir dumdristig istället. som vill klara allt och lite till utan någon hjälp. att det ska vara så svårt, det där, att inse att det inte är jordens undergång att inte klara allting själv jämt och hela tiden. att man inte är mindre stark för att man behöver hjälp med någonting då och då. muskelsjukdomar är trots allt inte att leka med och redan nu anstränger jag mig mer än vad jag egentligen förmår, varenda steg tar jag på ren och skär vilja. mina ben fungerar ju som så att träning och rörelse är toppen, men inte i för stor utsträckning, då ger det istället motsatt effekt. och med en stor och tung mage är det mesta en för stor ansträngning för mig. så vad ska vi säga, lyftkran framöver? det kanske vore någonting att prova på.

annars så flyttar vi nu i mitten av september, om en månad. och inte till tvåan i sollentuna, utan till en trea två hus bort! högst upp i ett höghus. helt fantastiskt. jag längtar efter att långsamt få börja inreda och om inte annat; ha ett hem att julpynta. jag är nästan störd när det kommer till julen och allt som hör till men må så vara, jag längtar.

5 kommentarer:

  1. Super med lägenheten! Och att det blir så snart! Kan vara jag som smittat dig med din julpynte-mani :)

    SvaraRadera
  2. ja fast jag kanske ljög lite, ser ut som ett det kan ta längre tid. får se, christoffer ska höra lite med dom idag.

    SvaraRadera
  3. Efter mycket överläggning och bollande fram och tillbaka, verkar det som att vi iallfall kan ha en möjlighet att få lägenheten den 1:a oktober.
    Det krävdes bara att jag stormade in på signalistens HK och krävde en handläggare innan jag skulle spricka och massakrera hela bunten. Framsteg iallafall :)

    SvaraRadera
  4. *christoffer skrev föregående inlägg

    SvaraRadera