torsdag 12 augusti 2010

-

livet flyter på hemskt bra nu. vi har äntligen, äntligen, äntligen fått en ny lägenhet. en stor tvåa några stenkast från sollentuna centrum. det enda jobbiga är väl att bebisen förmodligen kommer vara född när vi får tillgång till den, och flytta när man precis har fött barn och inte vill någonting annat än att bara ta det lugnt är väl inte det roligaste kan jag tänka mig. men nu ska jag verkligen inte klaga. ett stort sovrum och ett riktigt KÖK, som jag för övrigt kommer bosätta mig i. nej, bättre nyheter än så kunde vi inte få. hurra!

och så har vi monterat ihop nya vagnen. eller ja, christoffer snarare, jag mest tittade på och frågade om jag skulle hjälpa till, fastän jag vet att jag är helt oduglig på det där med att sätta ihop saker. den är så himla fin, jag har övningskört lite här inne och vi kommer rätt bra överens än så länge. värre blir det när vi ska trängas i butiker, kommer förmodligen bli en sån mamma som råkar köra folk på hälarna och som alla hatar. jag säger förlåt på förhand, förlåt.

sen så förstår jag inte det här med min telefonrädsla. desto otrevligare personen i andra änden är, desto lugnare blir jag. pratade med en hemskt otrevlig tant nyss, trög och seg med ett tonfall som sa "DU STÖR" ungefär och som inte fattade någonting hur jag än förklarade, och när folk är såpass dåliga på sitt jobb blir jag bara arg och då försvinner nervositeten. är det en snäll person blir jag bara blyg och ber typ om ursäkt för att jag ringer och tar upp dyrbar tid.

helt normalt.

2 kommentarer: