lördag 28 augusti 2010

-

jag har ont i benen. som växtvärk eller träningsvärk, bortsett från att jag inte har tränat eller rört på mig alls. det liksom värker och är bara väldigt obekvämt. vet inte vad det är, men det blir nog sängen snart. jag har mycket krämpor för tillfället men ont i benen, det har jag inte haft åtminstone. hoppas det försvinner snarast.

christoffer är på landet i helgen. jag lär dö stora tråkdöden men det känns fint att han har det bra iallafall. dricka öl och fiska, sånt där som man gör när man är på ett land. så mycket som han tar hand om sin krävande, ledsna, glada, trötta, orörliga, positiva, negativa, tjocka flickvän är han faktiskt mer än värd att få en liten paus. ibland tror jag att det är ungefär lika jobbigt att leva med en höggravid som att vara höggravid. han är så fantastisk på alla vis och jag förstår för mitt liv inte hur han orkar med, att han aldrig om ens suckar lite när han ser diskberget som jag inte orkat ta tag i eller när han måste massera mina ben eller killa min rygg eller hjälpa mig upp från soffan. han tröstar och håller om när jag blir ledsen. följer med på alla hundratals läkarbesök. han är den bästa. jag hade aldrig någonsin klarat det här utan honom, det är en sak som är säker.

1 kommentar:

  1. jag tycker att det verkar som att både du och jag har hittat världens bästa pojkvänner. det kan fasen inte vara lätt att leva med oss just nu, och ändå får de det att verka som att det inte är jobbigt alls. all cred till dem liksom!

    SvaraRadera