tisdag 31 augusti 2010

-

inte gjort särskillt mycket idag men helt slut är jag för det. började dagen med ett besök hos mödravårdcentralen, drog över tiden med en hel kvart. det blir lätt så med tre personer som gärna pratar lite för mycket. det är så skönt att prata med någon som faktiskt kan svara på sådant jag är nojjig och orolig över, till exempel att jag har haft så himla ont på ena sidan av magen i några dagar nu, känns som att någon hugger och sliter tag i mina inälvor ungefär. i mitt huvud betyder sånt att mitt barn dör eller är på väg ut med en fot genom brevinkastet eller någonting annat obehagligt i den stilen. men jag hade fel, det är alltså mina muskler som tänjs ut så till den grad att det gör jävligt ont, helt enkelt. helt normalt. där ser man. ibland är jag lite väl dramatisk.

annars såg allt toppen ut. mitt blodtryck är som det ska, sockret är som det ska, sf-måttet är som det ska. ligger precis på kurvan och har tydligen gjort det sen allra första början. hurra! så skönt att åtminstone någonting står rätt till med den här graviditeten. delvis det viktigaste, bebisens välmående. han har lagt sig med huvudet neråt också, redo att fixera sig om ett tag. med andra ord: också precis som det ska.

det blir så mycket bebisprat i den här bloggen att jag nästan blir arg på mig själv. men det är så svårt när det är det enda som tar upp mitt sinne för tillfället. nu ska jag iallafall äta muffins och lyssna på christoffer som målar för fullt i hallen. hej hopp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar