söndag 8 februari 2009

dygnsrytm

okej, jag är orkeslös. totalt matt. jag gick upp för fem minuter sen och nu när jag sitter här känns det ändå ovärt. varför inte bara spendera hela livet i sängen, under täcket, det är typ så mycket jag känner för att göra för tillfället. sova är ett sånt värdefullt tidsfördriv, bortsett från att brodera (men den röda tråden har tagit slut). jag kanske orkar ta mig till åkermyntan imorgon och handla en tråd eller två, brodera är trots allt det roligaste som finns.

igår var mina syskon här och veronica blir verkligen tjockare för varje gång jag ser henne, det är fascinerande. och min systerdotter har tydligen börjat sparka dessutom, åh, kom nu! eller gör inte det, förresten, men tiden kan få gå fort tycker jag. micke och jag kom fram till att när han är pappaledig och jag arbetslös så ska vi leka varje dag, jag, micke, och julia. det känns som helt fantastiska framtidsplaner, i moe say. bortsett från det slog susanne mig när allt jag skulle göra var att säga att hennes strumpor var fina, för att hon TRODDE att jag skulle kittla henne. aggressiv tjej. bara för det slog det mig att när hon bar mig på ryggen en gång och jag kände för att ptja, andas, det är sånt jag brukar göra, tydligen i hennes nacke, släppte hon mig och jag for ner i golvet. vet inte om sånna händelser är så där jättebra för syskonkärleken, men hon är bäst i världen ändå.

nu har affe åkt hem. enormt skönt men jag blir ledsen ändå. jag blir ledsen på så vis att han inte har någon. han sitter där ensam, och det känns lite jobbigt att tänka på. och han påminner så otroligt mycket om mormor, speciellt när han pratar, gotländska. det slår mig ibland hur ofta jag tänker på mormor, omedvetet, ofta när jag ser saker eller upplever saker så tänker jag "det här hade mormor gillat". mormor uppskattade små saker i livet och jag vet inte, men jag blir alltid väldigt glad över det lilla, jag kanske har fått det från henne. det är så mycket som händer nu som hon hade varit eld och lågor över. framförallt sitt barnbarnsbarn, såklart. och jag blir ledsen när jag tänker på att hon inte kommer vara med på min student. eller petras. jag saknar min mormor. väldigt mycket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar