måndag 23 februari 2009

nya dagar

efter lite pepp från herr valter igårnatt + ett nytt blodtrycksfall i badkaret igåreftermiddag så har jag på något vis insett att jag måste ändra på mina sovvanor/matvanor (livsvanor...). det jag har tänkt mig är då alltså att lägga mig i sängen 00:00 och gå upp 10:00, äta frukost, lunch/mellanmål, middag och kvällsmål. jag känner mest att jag måste klara det här om jag vill få någon form av ordning på mitt liv och mitt välmående igen, och det vill jag, mer än vad någon kan ana tror jag. redan ett missöde idag dock, jag kom inte upp förrän 11:00 och jag är inte personen med frukostlängtan direkt, i självaste verket avskyr jag frukost men jag fick åtminstone i mig ett glas oboy. jag vet inte, kanske är någonting man kan vänja magen med.

bortsett från det ska jag ta tag i träningen också, hade jag tänkt, med start idag. hade bestämt mig för att ta en promenad varje dag, men ja, med snö upp till knänen vet jag inte om jag känner mig så sugen på det. och ja, jag överdriver, så mycket snö är det inte men snö som snö liksom. jag gillar inte att gå i det. enda gångerna jag kan uppskatta snö åtminstone litegrann är när det ligger som ett vitt, tjockt täcke över marken med solens strålar ovanför. och den kombinationen ser man i princip aldrig. jag minns när jag var liten och man alltid gick till pulkabacken så fort första snöflingan fallit, där jag aldrig vågade åka i den "stora backen". jag höll mig alltid till den mindre branta och varje gång skrek man "se upp i backen, nio hål i nacken". efter det sket man i om någon stod i vägen, efter att man hade skrikit det så åkte man oavsett, det var en oskriven regel och alla som stod i vägen fick skylla sig själva. det var tider det. min pulka var blå och min hjälm var röd. ibland vore det rart att få vara liten igen, kanske bara för en dag eller så, iallafall när det gäller grubblerier. när man var fem år var ens största bekymmer i livet att björnes magasin skulle sluta visas eller att pappa glömt köpa glass efter jobbet, det var det värsta tänkbara, det är det inte riktigt längre.

1 kommentar:

  1. Haha, fanns ju ingen som hade hjälm när man åkte pulka :D

    SvaraRadera