fredag 6 februari 2009

traderanörden

jag vann min första auktion på tradera idag, hurra! ett par glasögon. satt och kallsvettades över tangentbordet med hjärtklappning när någon jävel bjöd över mig EN MINUT innan sluttiden - hälvätä, tänkte jag, tills jag hann buda över bara ett par sekunder innan. och jag fick inte ens lite dåligt samvete, dags att någonting går min väg kände jag, även om det bara handlade om ett par simpla glasögon. it made my day. och som gräddet på moset fick jag hem mitt broderi idag. jo, jag erkänner, ibland kan materiella ting göra mig löjligt glad. jag har trots allt glömt bort att unna mig någonting alls på senaste tiden, jag som aldrig brukar kunna spara pengar har helt plötsligt inte haft någon lust att köpa någonting alls. så jag förlåter mig själv nu.

mormors bror är som sagt här och jag gick ut och skakade hand med farbrorn igår, sen har jag knappt sett skymten av honom mer än att han spelade alf robertsson (heter han så?) väldigt högt idag. det är så där lagom roligt när man försöker sova, men ja, gamlingar gillar alf robertsson, det är nog bara så. och jag drömde en ganska fin dröm, om än lite konstig. jag satt i ett plan som störtade - men ingen dog, och jag brukar alltid dö i mina drömmar. istället gick jag till min gamla högstadieskola och fikade med min gamla lärare. bara för det har jag saknat honom hela dagen, och det är väl inte helt normalt. drömmar kan ställa till det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar