söndag 1 mars 2009

det här är en rubrik

jag känner mig nästintill alldeles kär idag, jag vet inte riktigt varför eller i vem, men det spelar ingen större roll, känslan är himla härlig. kan nog vara så att jag är lite kär i mig själv, jag har röjt upp hela skrivbordet, tränat och fått upp mina vintagebilder på väggen idag, det är vad jag kallar vardagsromantik utan dess like. ovanpå detta har jag börjat vräka i mig vitkål varje dag, en av få grönsaker jag gillar och jag minns att min sjukgymnast sa att det är sånt jag bör äta för att må bättre. när man förlorar energi så blir musklerna trötta, och jag som är muskelsjuk märker av det mer än en "frisk" människa, så då kan lite vitkål göra susen, hurra. magi.

det är visst redan mars, och det är väl då det börjar bli vår eller? om så är fallet så ska jag lova mig själv att ta mig ut och promenera några gånger i veckan. det är ju trots allt så himla mycket mysigare än att sitta på en träningscykel och stirra in i väggen. det sägs att det ska vara roligt att träna, det bör vara det iallafall, och det kan jag inte påstå att det är. skönt, men tråkigt. och appropå någonting helt annat så har jag praktik näst-nästa vecka, och jag har ingen plats kirrad än. det enda bra med praktik är att min självdiciplin kommer tillbaka, det mindre bra är att hela praktiken är ett enda stort ångestmoment. och jag hatar det så innerligt. man känner sig bara i vägen och att personalen försöker vara tålmodig, när säkert allt dom tänker är hur jävla jobbigt det är med praktikelever. ibland kan jag känna djup ånger över att jag valde den här linjen. lite sent påtänkt, men ändå...

sen valter fixade så att jag har tetris på datorn så har jag blivit en smula beroende. eller väldigt beroende snarare. nästan så att jag dagdrömmer om klossarna och hur jag ska lägga dom för att det ska bli rätt. var går gränsen för galen-tetris-kvinna? jag är nog där snart.

...och så vill jag göra en anchor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar