söndag 15 mars 2009

värmlandet

okej, jag har sån träningsvärk i benen att jag inte riktigt vet var jag ska göra av mig själv, eller så önskar jag att jag kunde sluta vara så rädd för att svälja värktabletter. men nu kan jag inte det och jag undrar var jag möjligen kunnat få värken ifrån då jag har spenderat helgen sittandes/liggandes i en soffa eller i en säng och kanske en vandring till toaletten, cirkus två meter. nog för att jag är klen, men inte så klen.

helgen har varit som alla helger i karlstad, jag har mest varit trött och seg och vägrat att äta för att jag alltid får för mig att det är ohyffsat att snylta någon annans mat = min energinivå hamnar på minus noll och saker som att prata eller lyfta på fjärrkontrollen känns som oerhört jobbiga moment. och jag har gått osminkad och håret har mest sett ut som ett trassligt garnnystan, men vad gör det, det är så himla skönt att vara ful. synd att man inte kan vara naturligt snygg osminkad, finns ju några få lyckligt lottade. jag ser mest ut att lida av någon mystisk sjukdom, en gång när jag väntade på bussen kom en farbror fram och frågade om jag verkligen mådde bra, eller den gången richards far frågade min syster "is she okey? she looks very pale", mums på mig helt enkelt. idag kan det ha varit världens finaste vårdag och den spenderade jag självklart på en buss, kanske inte jätteroligt men ganska mysigt. två barn bakom mig som jag mer än gärna hade strypit eller skrikit på om jag inte vore en ganska så blyg och tystlåten person när det kommer till att säga till folk, så here we go: AAAAAAH!! tack.

och melodifestivalen, jag finner inte riktigt några ord, så dåligt var det. jag kan knappt lyssna på låten för allt jag hör är, ja, ljud? och lite skrikande. vem röstade på henne? vem? svara mig. (okej, hon är säkert en fin person och en bra operasångerska men det spelar liksom ingen roll, jag hatar opera, och att operasångare ser så konstiga ut i ansiktet när dom sjunger att det skiter sig redan där.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar