onsdag 11 mars 2009

vinterland

någonting jag kommer att sakna med stockholm om jag flyttar härifrån är variationen på människorna. det finns nog lite av varje i andra städer också men stockholm har verkligen ett stort utbud på konstiga människor. jag skulle nog kunna sätta mig på en bänk någonstans och titta på människor en hel dag, lite som att gå på museum. fast gratis.

det är hur mycket snö som helst ute, mer än vad det har varit på hela vintern. eftersom att jag går till bussen 5:50 numera var jag först ute innan plogbilen varit här, och ensam ute var jag dessutom så jag passade på att svära högt. det är inte min kopp te att vandra runt i flera decimeter snö. det ska ju vara vår nu. för snart ett år sen hängde jag med axel och jag minns att vi satt på uteplatsen, i linnen, och konstaterade att det nästan var sommarvärme. jag vill inte ha det här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar