torsdag 12 mars 2009

nytt hår

värsta elaka mamman på tåget idag. hon började gnälla på en stackars tjej som tydligen hade ställt barnvagnen lite i vägen, och hon bad om ursäkt och sa att det var dumt av henne och fick "jag sa väl för fan inte att du är dum, jag sa att du ställt din jävla barnvagn i vägen" till svar - och vad jag såg så stod den inte ens i vägen. hennes man suckade och himlade med ögonen och bad om ursäkt till tjejen som såg helt förvirrad ut. jag stod mest inklämd och bevittnade dramat och försökte låtsas som att det regnade, lika bra. jag är en smula konflikträdd.

hur som helst klippte och färgade jag håret idag, och jag tror det är få ställen man känner sig så brutalt ful på som hos frissan och allt man försöker göra är att undvika spegeln. och så får jag alltid lite skäll av frisörerna, men hallå va, inte mitt fel att mitt hår blir slitet efter en dag med hårspray. nu är jag trött och imorgon flyr jag till karlstad.

1 kommentar:

  1. om det är till någon tröst så känner jag mig också asful hos frissören. man känner sig så naken och utblottad. varför vet jag inte. sen är man alltid ovan när man går därifrån. tills man gillar't. :) men det är ju som det är.

    SvaraRadera