tisdag 24 mars 2009

krasslig

jag är sjuk, ynklig och döende. någon grad för mycket på tempen och en huvudvärk jag inte riktigt gillar. det är ett jobbigt tillstånd, en aning för lite sjuk för att kunna ligga och tycka synd om mig själv men alldeles tillräckligt sjuk för att inte orka göra någonting. helt kokhet är jag, och rosig i hela ansiktet. låg helt utslagen i eftermiddags och nu ska jag knapra alvedon.

imorgon blir jag hemma och på torsdag och fredag hoppas jag att jag verkligen, verkligen är på praktiken, blir jag tvungen att byta praktik till särskolan efter den här veckan så är det liksom sista dagarna på det här stället. och det är jobbigt när man trivs så enormt bra. betvivlar inte att särskolan också blir trivsamt isåfall, det blir det säkert, men jag lär förmodligen inte komma in i det när jag blir där så kort tid. och då känns det mest som att man är i vägen när man står och glor dumt utan att riktigt veta vad man ska göra. men så är det alltid i början, stackars personal säger jag bara, som måste ta hand om darrande praktikelever som sällan gör någonting rätt. men för att låta klok så är det nog så man lär sig. tyvärr kanske, får jag nog lov att säga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar