torsdag 5 mars 2009

rörigt

hundra dagisbarn, hundra rulltrappor, trevligt sällskap och en kissnödig madeleine. nu mår jag illa och jag vet inte om det beror på trötthet eller någonting annat. jag mår mer illa när jag lägger mig ner också så jag vet inte riktigt vad jag ska ta mig till, jag är trött som en gnu. kanske får testa på att sova sittande, eller stående som en häst, det vore något.

min kropp värker. mina muskler värker. jag känner mig lite som britta 85år och det stämmer inte riktigt överens med hur jag känner mig i huvudet. jag blir lite trött på min tunga kropp ibland. lätt som en fjäder och ändå väger jag bly.

jag älskar drömmar där man flyger fram. ni vet, när man nästan studsar och efter varje steg flyger man en bit. svävar. och man tar sig framåt och ännu mer framåt och det finns inget stopp.

(jag svävar gärna litegrann inatt.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar