torsdag 9 december 2010

17 mitt favoritminne

det är väl inte så svårt att lista ut, antar jag. eftersom att jag inte gick igenom en vanlig förlossning och inte ens ett vanligt kejsarsnitt (jag var sövd) så fick jag inte träffa frank förrän flera timmar efter att han var född. men det slår allting jag någonsin har varit med om, trots smärtorna från helvetet. när christoffer möter upp mig med lilla baljan där jag ser en inbakad, skrikande varelse, och jag gråter nästintill som en sailor moon. tårarna sprutade å det grövsta på både mig och christoffer och frank blev tyst så fort han fick en puss av mamma. det kommer jag att bära med mig för alltid.

1 kommentar:

  1. klart han blev tyst; han kände att nu äntligen var mamma där <3

    det var ungefär likadant med signe. jag var vaken när de plockade ut henne och jag fick se henne och allt men sedan tuppade jag av när jag blev ihopsydd och sen vaknade jag inte förrän flera timmar senare. Så när jag fick träffa signe så var hon jättehungrig och hade försökt amma på jakob, och så fort hon kom till mig hittade hon bröstet på en gång och började amma och blev helt lugn. liksom <3 <3 <3

    SvaraRadera