onsdag 29 december 2010

2 0 1 0

1. gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
fick barn, satt i kassa på willys, åkte läskig berg- och dalbana som jag fick dödsångest i, trots att det var min idé och fick tvinga christoffer att åka med mig. jag ångrade mig rätt fort.

2. höll du några av dina nyårslöften?
tror inte att jag hade några sånna.

3. blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
jag, linda och sandra.

4. dog någon som stod dig nära?
nej, tack och lov.

5. vilka länder besökte du?
inga alls.

6. är det något du saknar år 2010 som du vill ha 2011?
ett jobb där jag trivs, en större lägenhet, pengar, lite muskler.

7. vilket datum från år 2010 kommer du alltid att minnas?
tjugonde oktober förstås, när frank föddes.

8. vad var din största
framgång 2010?
att jag klarade så mycket mer än vad jag någonsin trodde om mig själv.

9. största misstaget?
tror inte jag har gjort några störra misstag direkt.

10. har du varit sjuk eller skadat dig?
från att aldrig ha varit magsjuk någonsin så har jag varit magsjuk tre gånger i år. den tredje gången satte det igång värkar och det var ingen höjdare. magsjuka och värkar samtidigt - the pain.

11. bästa köpet?
vårat wii måste jag nog säga.

12. vad spenderade du mest pengar på?
mat och frank.

13. gjorde någonting dig riktigt glad?
franks första léenden, den dagen christoffer kom hem igen på grund av inställda pendeltåg (han var arg, jag var överlycklig). att jag häromveckan helt plötsligt kunde resa mig själv från en låg höjd, bara så där. det har jag inte klarat sen vecka trettio ungefår.

14. vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2010?
cemetry gates med the smiths.

15. var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
både och, faktiskt. ledsnare för att jag har kännt mig så maktlös över vissa situationer, gladare för att jag hela tiden vetat att det skulle bli så värt det. och det blev det.

16. vad önskar du att du gjort mer?
jag vet faktiskt inte.

17. vad önskar du att du gjort mindre?
gnällt. det var inte min grej att vara höggravid.

18. hur tillbringade/tillbringar du julen 2010?
en snabbis hemma hos linda och daniel, sen hemma hos storasyster veronica med familj och släkt. hur mysigt och bra som helst.

19. blev du kär i år?
nej, jag var redan kär.

20. favoritprogram på tv?
vänner (som alltid, jag är beroende som få) och bonde söker fru. mest för att det är så pinsamt.

21. bästa boken du läst i år?
armlös, benlös men inte hopplös av mikael andersson.

22. största musikaliska upptäckten?
eh, alltså, jag är så väldigt tråkig och kräsen när det kommer till musik så det jag vet inte riktigt. jag tyckte att en låt med moto boy var lite fin nångång i somras. men annars har jag hållt mig till min morrissey.

23. något du önskade dig och fick?
en komplikationsfri förlossning.

24. något du önskade dig men inte fick?
en ny lägenhet.

25. vad gjorde du på din födelsedag 2010?
ingenting alls, jag blev firad några dagar innan.

26. finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
klart det finns det. till exempel att försäkringskassan skulle ha strulat mindre så att man kunnat få någon slags ro i själen. men vi är bra på att lösa det mesta och hitta nya vägar och det har vi gjort när det gäller det här också. det har varit sjukt tungt men vi har ändå fixat det. bäst är vi.

27. vad fick dig att må bra?
christoffer och frank.

28. vilken kändis var du mest sugen på?
jay smith! (kan bara inte hjälpa det.)

29. de bästa nya människorna du träffade?
christoffers mamma.

30. vad har du för nyårslöften inför 2011?
att aldrig stå handfallen när svåra situationer dyker upp. jag kan mer än vad jag tror.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar