torsdag 2 december 2010

jingle bells

igår fick frank en pappa även på papperet. känns lite som att sverige har fastnat i årtal artonhundrafemtiotre när det kommer till sånt där. blev alldeles full i skratt när det kom in två vittnen i form av två tanter som skulle titta på när christoffer skrev under, och även punkten "moderns godkännande" som jag skulle skriva under. lite som att frank bara är mitt barn, men jag är snäll och delar med mig lite av kakan till christoffer. för det var ju inte alls christoffer som tog hand om frank hela den första tiden när jag inte ens kunde ta hand om mig själv. vansinne. nu är det gjort iallafall och det känns tryggt, nu kan jag dö bäst jag vill och frank får ändå stanna kvar hos sin pappa. precis som det ska vara.

sen spenderade vi tiden med någonting mycket roligare, delvis julhandling. kanske det bästa som finns. så himla mysigt och härligt och fint och bra. höll dock på att frysa ihjäl både tår och fingrar och var helt stelfrusen när vi väl kom hem, men det var det värt. på lördag blir det harry potter med min pappa och på söndag blir det en till runda av julhandling medan mina föräldrar barnvaktar frank. helt okej helg måste jag säga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar