fredag 17 december 2010

the joy of life

försäkringskassan, ni slutar aldrig förvåna mig. jag orkar inte ens bli arg längre. igår fick vi tillbaka papper med avslag på min sjukskrivning. när jag och christoffer läste igenom läkarintygen (från läkare, kuratorer, överläkare, docenter och gud vet vad) så började vi undra om dom ens har läst igenom det. där står det klart och tydligt att jag är i behov av 100% aktivitetsersättning så att jag kan rehabiliteras och bli bättre, och slutligen klara av ett arbetsliv igen. i dagsläget är det omöjligt, eftersom att jag enbart blir sämre utan rehabilitering. och sämre blir jag ju längre ni krånglar och ju längre ni krånglar desto svårare kommer det bli för mig att kunna jobba igen. så hur hade ni tänkt er detta?

jag bara undrar.

3 kommentarer:

  1. Ja försäkringskassan slutar aldrig att förvåna. Himla märkliga regler... hoppas du kan få dem att ta sitt förnuft till fånga.

    SvaraRadera
  2. Kontakta kvälltidningarna! Verkar vara det enda som hjälper. Puss!

    SvaraRadera
  3. Det är den jävla Skit regeringen vi har...
    Och deras idiotiska Robotsyn på människorna i samhället...
    Reinfeldt tror nog att han medverkar i en science fiction film... Där vi svenskar i samhället är hans kloner eller nåt...

    Hoppas han får en säck med rutten koskit av tomten...(över sej...och att vattenlednings systemet i hans villa går sönder över jul och nyårshelgen så han inte kan duscha...)

    *kram till er*

    SvaraRadera