måndag 20 december 2010

atjo!

frank är sjuk för första gången. ingen feber än så länge, men hostar och snörvlar om vartannat. han är på ganska gott humör ändå, möjligen lite kinkig. jag är dålig på att vara lugn när min bebis är ledsen, som när han ska få näsdroppar. han skriker som att vi mördar honom ungefär. hemskt på alla sätt och vis. inatt var första natten någonsin som han inte somnade i sin egen säng, så han fick sova med mamma och pappa. det kan man gott få göra när man är sjuk, tycker jag. försökte ge oss en sovmorgon eftersom att christoffer åkte till jobbet så tidigt, men icke. klockan 7:00 tyckte herrn att det var ett gyllene tillfälle att vilja ha mat. inte mig emot dock, jag är dålig på att sova när christoffer inte är hemma.

annat tråkigt: det ska tydligen bli lite snöstorm på julafton. och tanken är att vi tre ska åka taxi fram och tillbaka. jag kommer ha dödsångest. jag som aldrig någonsin varit nojjig över dåligt väder + bilåkande börjar redan planera min egen begravning. vill gärna inte sätta frank i en bil under sådana omständigheter men vad gör man inte. är det jul så är det.


1 kommentar:

  1. heej! Vad fin han är lilla Frank! :-)

    Du var ju med och vann tävlingen som jag hade. Det var ju biobiljetter som stod på spel och jag undrar om du har möjlighet att maila din adress så att jag kan skicka detta till dig :-) Bättre sent än aldrig, eller ;-)

    Kramar från Lina och Molly!

    SvaraRadera