lördag 8 januari 2011

blah blah blah

min övertrötta kille. speedad och gnällig och hur söt som helst. (älskar att han kiknade av skratt när jag satte på den här videon när han satt i mitt knä, tror det är ljudet jag gör som han tycker är så fantastiskt roligt. åtminstone alla gånger förutom när jag ska filma. dumma, älskade unge.)

allt flyter på så himla bra nu. frank är nöjd med livet och vi börjar få in riktigt bra rutiner. jag tror fortfarande att fasta rutiner är a och o för att få harmoniska barn, sen kanske jag är lite väl fjantig som panikar över att inte få in rutiner som jag vill på min två månader gamla bebis. men kvällsrutinerna har vi lyckats sjukt bra med om jag får säga det själv. pyjamas och blöjbyte 19:00, strax därefter mat och sen somnar han för natten någongång mellan 20:00 - 21:00. sover sedan till 6:00 - 6:30 och får mat, sedan nussar han vidare med mig till 9:30. sen är ju barn just barn och det som fungerar nu kanske inte alls fungerar om en vecka. då får man komma på nya knep. himla skojigt faktiskt.

nu sitter jag och väntar på madeleine som inte kommer förrän om ett par timmar. vet inte riktigt hur jag ska få tiden att gå, barnet sover dessutom. jag knaprar polkagrisar sålänge.

1 kommentar:

  1. Wow! Duktigt! Eftersom Vendela inte sover i egen säng och äter ett nattmål runt 4 så lägger jag mig samtidigt som henne vid 22 än så länge. :)

    SvaraRadera