måndag 3 januari 2011

natti natti

frank har två metoder när han ska sova för natten; vara en ängel och somna utan problem för att sova natten igenom, eller vara så övertrött att han är pigg (och fullkomligen bedårande). då brukar han få somna in i vår säng då det brukar gå en aning snabbare. så inatt la jag honom på min mage i vanlig ordning och viskade godnatt, men inom loppet av typ en halv sekund flyger ett yrvaket babyhuvud upp mellan täcken och kuddar och är totalt speedad, som om han nyss slängt i sig tio red bull. det sägs ju att man ska vara så tråkig som möjligt på nätterna så att barnet inte ska tycka det är en mysig stund, men hur ska det gå till? förklara det för mig. vi skrattade så vi fick ont i magen trots att vi var så förfärligt trötta. och sen var jag tvungen att pussa ihjäl honom för så himla gulligt var det. hur jag fick honom att somna sen kan jag inte riktigt förstå, jag måste vara le supermama.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar