lördag 15 januari 2011

chapter two

hemma efter en sjukt trevlig kväll hos linda och daniel. christoffers pappa är här och hälsar på så vi passade på att visa upp frank litegrann, han skötte sig alldeles strålande. frank alltså, inte christoffers pappa. eller han också förstås. åt godaste thai-maten och slirade hem i halkan. sen sedvanliga rutinerna - frankmys, frankmat, franksömn. vuxenmys och vuxenprat. sen parkerar jag mig i hörnet av sängen med datorn i högsta hugg medan christoffer sitter i soffan och spelar eller ritar. återigen; vi är ett pensionärspar.

och jag har börjat längta mer och mer efter att flytta nu. jag har inte haft den längtan alls innan, just för att vi trots allt fått det så mysigt här. måla om och köpa nya möbler kan verkligen göra underverk. från ungkarlslya till en trivsam liten sommarstuga (i ett höghus tio minuter från stan, men ändå), men från ingenstans har jag börjat längta så otroligt mycket. lite som ett nytt kapitel, nästan, vår första lägenhet som blir lika ny för oss båda. christoffer hade ju bott här i flera år innan jag kom och tog över. härskarinnan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar