torsdag 27 januari 2011

för det är bara så det är

idag blir det jag och frank för hela slanten. christoffer ska ut och iväg en sväng efter jobbet och äta litegrann. han fick så dåligt samvete att han kom hem med en påse igår med allt som jag tycker om. chokladbollar, brownies, gorbys, läsk och andra nyttigheter som tillhör kostcirkeln. dessutom har vi gårdagens fantastiska gryta som står och väntar på mig i kylskåpet och ja, som ni hör, jag kommer förmodligen gå och föräta hela dagen.

och det är märkligt, appropå ingenting, vad det är som gör att man klickar med vissa och med andra inte alls. jag har lite svårt med det där, även om det har blivit bättre sen jag fick frank. sen han kom har jag fått mycket bättre självförtroende (och framförallt blivit lyckligare) och känner mig sällan till besvär eller att jag är i vägen lika mycket som jag gjorde förut. jag har aldrig varit så att jag ogillar människor, men det har krävts väldigt mycket för att jag ska kunna kalla någon för vän. mest är det mitt fel, att jag oftast är så långsam på att våga öppna mig och slappna av. men står man bara ut med min awkwardness så släpper det tillslut. och som sagt har det blivit bättre, nu sätter jag mig inte lika ofta i ett hörn och låter andra sköta snacket. jag pratar fortfarande inte överdrivet mycket om jag inte har något vettigt att säga, men det är nog bara sådan jag är. tystlåten och observant. men jag är för första gången inte rädd för att ta plats. och det är så fantastiskt skönt.

och, ibland, så klickar man ju bara på en gång. just nu längtar jag tills sandra, jesper och vide är i stockholm igen. det är så märkligt, det där, att knappt känna varandra men ändå veta att man är av samma skrot och korn. det var längesen jag hade den känslan.

2 kommentarer:

  1. alltså, du är så fin att jag inte vet vad jag ska säga. längtan är ömsesidig, minst sagt. och nu sitter jag här och känner mig allmänt fånig över att några rader i en blogg kan lysa upp en hel dag. men så är det. finaste du.

    är för övrigt skapligt avundsjuk på din nyttiga påse.

    SvaraRadera
  2. Jag är också ganska blyg och blir lätt tystlåten när jag är bland människor jag inte känner. Jag har nog ganska lätt att skaffa mig bekanta, men vänner har jag inte så många. Det är inte alltid så lätt det där.

    Jag vet ju inte än på vilket sätt jag får föda, innan blev jag skräckslagen bara jag tänkte på snitt, men nu känns det ganska lugnt. Det är mest det att jag är så fånig när det gäller nålar, dropp och sånt. Men blir det snitt så få det gå bra och blir det vaginal förlossning så blir det också bra. Huvudsaken är att ungen kommer ut och mår bra!

    När jag får lite mer tid över ska jag sätta mig och läsa ordentligt här, ta igen en del av det jag har missat!

    SvaraRadera