fredag 7 januari 2011

just dance

igår var finaste madeleine här och bjöd på hans-kakor och åt pizza. och kelade med frank såklart. imorgon ska hon hit igen och vara barnvakt i några timmar så att jag och christoffer får umgås som ett par och inte enbart som mamma och pappa. vi ska ut och äta på pizza hut och jag längtar redan! godare mat än vad dom har där får man leta efter. och jag känner mig helt trygg med att lämna frank med madeleine här. dom måste ju lära känna varandra på tumanhand dom små liven. får mest hoppas att hon inte rymmer iväg med honom (häromdagen var det faktiskt en tant som frågade oss om frank var till salu, bara för att han är så söt. men det är han inte tyvärr. även om vi nog skulle tjäna oss en hacka.), då skulle jag bli lite småsur.

och så kan han sitta nu också, med lite hjälp förstås. men nu räcker det med att man håller i armarna och huvudet flyger inte runt åt alla håll längre. så igår satt vi så här och sjöng och dansade och det var nog det roligaste frank har varit med om sen han upptäckte taklampan. och vad himla svårt det är att skriva inlägg som inte enbart handlar om frank, det går knappt. ni får ha överséende med det. för jag tänker inte sluta.

1 kommentar: