tisdag 25 januari 2011

tisdag

idag gick vi upp väldigt tidigt för att återigen bege oss till ortopedcentret i danderyd. jag fick ett par skosulor som jag fick testa att gå i och sen var det klart, ungefär. när vi kom hem slängde jag i mig ett par mackor och somnade sen med en lika trött bebis sovandes ovanpå mig som en liten groda. man förväntar sig liksom att ens tre månader gamla bebis väcker en efter någon timme eller två, som normala bebisar skulle göra, men frank började skruva på sig drygt fyra timmar senare. snacka om att jag var något förvånad när jag kollade klockan och var dessutom helt väck när jag tillsist gick upp och usch, nog för att det kan vara skönt med en kortare tupplur då och då men jag föredrar faktiskt att inte sova bort hela dagen. han är nog brås på sin mor när det kommer till sovandet, minsann. nu ligger han och leker nöjt i sitt babygym, typ det bästa som hänt honom någonsin tror jag (näst efter lampan förstås.) så här länge har han aldrig varit nöjd utan min uppmärksamhet.

och nu vill jag att tiden ska gå fort så att christoffer kommer hem. ikväll ska vi äta kött, potatis och sås och sånt kan jag gå och längta efter i en hel dag. jag tror bestämt att frank har ärvt sin matglädje från mig också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar