lördag 22 januari 2011

rootless tree

stressig morgon utan att behöva passa någon tid. har nog aldrig varit så här produktiv en morgon någonsnin, vad jag kan minnas. medan frank sov hann jag göra mig iordning, städa handfat, toalett och badrumsskåp, köksbord och några kakor på det. barnet vaknade och då var det frankmat, blöjbyte, lek och sen blev herrn trött igen. först nu har jag satt mig ned, fem timmar senare. borde passa på att äta lunch, men jag är dålig på att prioritera mat under dagarna. jag äter mest när christoffer kommer hem från jobbet. skulle inte han påminna mig om att jag måste äta vet jag inte hur lång tid jag skulle gå utan mat. jag glömmer helt enkelt bort. eller tycker att jag har viktigare saker för mig hela tiden.

annars är frank ett enda stort hudutslag just nu. torr som sandpapper och hela huvudet är skorvigt, hur mycket vi än smörjer och tar bort. fettvecken under halsen är röda och jag slår vad om att stjärten också är det nu, bara för det. tur att vi har ett halvt apotek med salvor och grejer. det behövs onekligen.

och i eftermiddag kommer sandra, hennes jesper och deras lilla vide hit och hälsar på! det ser jag fram emot. vi har trots allt haft kontakt sen frank låg i magen, tillochmed innan vi visste att frank var en frank, så det är nog på tiden nu.

1 kommentar:

  1. jag är så glad att det äntligen blev av. och jag hoppas att ni hade lika trevligt som vi! tycker att vi får göra om det snart. massa kramar till er!

    SvaraRadera